~ Horsepie ~

2014-08-02
11:57:00

De 8 hjältarna [Novell] - Del 1 ~

en rockturné försvann en gång en flicka. Spårlöst försvunnen. Det enda hon lämnade kvar var sin vackra häst, Starshine... Tre vänner försöker nu återfinna denna legendariska flicka...
 
 
Del 1

En vanlig morgon i Jorvikstallet...
 
- God morgon, Alex! Ropar Herman.
 
- God morgon..., gäspar Alex.
 
Då kommer Anne in i Jorvikstallet och sätter sig på trappan till huset, intill stallet.
 
-Har du sovit gott? Flinar Anne mot Alex.
 
- Ja jätte, ljuger Alex.
 
- För att vara pigg har du ganska mörka ringar under ögonen, flinar Anne.
 
- Nähä!
 
- Du borde inte ha tittat på den där Vampyrfilmen igår kväll!! Du somnade inte föränns klockan 3 imorse!
 
- Jag mår bra sa jag! Skriker Alex.
 
- Gniihiii!! Gnäggar Annes häst, Concorde.
 
- Sluta nu, du skrämmer hästarna! Säger Herman.
 
- Ja de "normala" hästarna. För min Tin-Can är inte så feg som de andra hästarna! Muttrar Alex.
 
De hör fotsteg.
 
- God morgon Linda! Ler Alex och Anne.
 
- Mm, suckar Linda.
 
- Vi ska hitta henne! Säger Anne och lägger sin hand på Lindas axel.
 
- Jag vet, men när? Suckar Linda.
 
- Hallå där! Ni kan inte bara stå där och slöa! Era hästar behöver en tur! Ni kan väl göra den där leken som ni gjorde!! Hör de en röst säga inifrån den lilla stugan vi stallet.
 
- Det är ingen lek, muttrar Linda.
 
- Men nu rider vi och letar, tycker jag! Säger Alex.
 
- Jag också! Säger Anne.
 
- Mm...suckar Linda.
 
De 3 vännerna hoppar upp på sina hästar. Alex på sin, Tin-Can, Anne på sin, Concorde och Linda på sin, Meteor.
 
De rider mot värdshuset.
När de passerar Gröndal hör de något.
 
- "Gnägg!!"
 
- Vad var det!? Undrar Linda.
 
- Det låter som en häst! Skriker Anne.
 
- Fort!! Kom!! Ropar Linda och rider mot gnäggandet.
 
Vännerna rider och rider tills de ser en vit, ståtlig häst.
 
- Gnägg! Jag heter Starshine! säger hästen.
 
- Vänta nu...är du Lisas häst!? flåsar Alex.
 
- Gnägg, ja! Säger Starshine.
 
- Vet du vart hon är!? Undrar Linda frustrerat.
 
- Gnägg! Hon försvann för flera år sedan. Men jag har hört röster från Pandoria...suckar Starshine.
 
- Vi ska hitta henne! Men vart ligger Pandoria? Säger Linda.
 
- Gnägg! Den här vägen, följ mig! Säger Starshine och börjar gå inne i skogen.
 
- "Hjälp mig! Ta mig ut!"
 
- Hörde ni också det där!? Säger Anne.
 
- Ja!
 
- Gnägg! Den här vägen! Säger Meteor. Jag kan nästan känna hennes närvaro...

 
Fortsättning följer...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: